حضور سفیر ایران در نروژ در دانشگاه خوارزمی و برگزاری جلسه در خصوص مرکز مطالعات اروپا

 | تاریخ ارسال: 1400/12/23 | 

با هدف توسعه همکاری های مشترک بین مرکز مطالعات اروپا ودانشگاه ها، مراکز پژوهشی ومراکز صنعتی نروژ، جلسه ای در تاریخ ۲۲/۱۲/۱۴۰۰ با حضور جناب آقای علیرضا یوسفی، سفیر محترم ایران در کشور نروژ برگزار شد.
موضوع جلسه بررسی و تبادل نظر در خصوص شیوه های همکاری های مشترک علمی و صنعتی بین مرکز مطالعات اروپا و مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی بود و اهم مطالب مطرح شده در این جلسه موضوع شفاف سازی و تعیین فعالیت های میز مرکز مطالعات اروپا در نروژ، چگونگی پیشبرد عقد یادداشت تفاهم خواهرخواندگی بین دانشگاه خوارزمی و یکی از دانشگاه های نروژ، و نیز همکاری مشترک در حوزه آب بود.
در ابتدای این جلسه، آقای دکتر میرزازاده، رئیس محترم مرکز مطالعات اروپا، ضمن اشاره به سوابق مذاکرات بین مرکز و جناب سفیر، در مورد ظرفیت های همکاری در چارچوب اساسنامه مرکز مطالعات اروپا صحبت کردند.
سپس جناب آقای یوسفی، سفیر محترم ایران در نروژ، به طرح موضوعاتی از جمله لزوم شناخت ظرفیت ها و اولویت های کشور نروژ و انطباق آن ها بر نیازهای کشور ایران، لزوم بهره بردن از شبکه های ارتباطی موجود در فضاهای صنعتی و دانشگاهی و برقراری ارتباط مستقیم با روسای دانشگاه ها پرداختند.
به دنبال آن آقای دکتر بردبار رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه خوارزمی ضمن اشاره به سابقه نشست های برگزار شده با مسئولین نروژ، به تشریح ظرفیت های موجود به ویژه در حوزه بیولوژیک وسرطان شناسی در کشور و علاقمندی پژوهشگران کشور نروژ در همکاری در نشست های سابق پرداختند و نیز موضوع تشکیل گروه مطالعاتی ایران شناسی در کشور نروژ طرح شد.   
در ادامه این نشست آقای دکتر سبط، مدیر گروه پژوهشی فناوری های نوین مرکز مطالعات اروپا، ضمن تأکید بر شناخت کامل از ظرفیت ها ونیازهای تجاری-صنعتی وتحقیقاتی، به تشریح چگونگی تعاملات جهت حصول نتیجه بهینه پرداختند.
سپس سرفصل های موضوعات مربوط به نیازمندی های تحقیقاتی و صنعتی در حوزه آب توسط خانم دکتر کیانی، مدیر گروه پژوهشی آب، انرژی و محیط زیست  مرکز مطالعات اروپا اشاره کردند و بر لزوم همکاری صنعتی و تجاری در این حوزه تأکید کردند
به دنبال آن آقای دکتر خالصی، همکار این گروه پژوهشی به لزوم پژوهش و حرکت علمی در رفع مشکلات کلان کشور از جمله مشکل آب پرداختند.
در انتهای جلسه، مباحث مربوطه جمع بندی شد و مقرر شد مطابق موارد مصوب شده، حسب دامنه و چارچوب های مشخص شده، موارد زیر توسط میز مرکز در نروژ و با همکاری مسئولان ذیربط در دانشگاه خوارزمی دنبال شده و نتایج در جلسه بعدی مطرح شود:
-           انعقاد یادداشت تفاهم با یکی از دانشگاه های نروژ برای تبادل استاد و دانشجو، راه اندازی گروه ایران شناسی، تبادل اسناد و منابع علمی الکترونیکی، و ... با مشارکت گروه های ذیربط دو دانشگاه
-             بررسی همکاری های مشترک در ارتباط با پروژه هایی نظیر سرطان شناسی و بیولوژی
-           انتقال تجربیات کشور نروژ در خصوص مدیریت منابع آبی و بررسی استفاده از دانش موجود در صنعت برای کمک به رفع معضل آب در کشور
-           ایجاد ارتباط بین پارک های علم و فناوری کشور و صندوق کمک به توسعه نروژ با توجه به ظرفیت های طرفین به منظور توسعه روابط بین دانشگاه و صنعت و نیز کمک به تجاری سازی ظرفیت های پارک های علم و فناوری
-            هماهنگی جهت برگزاری جلسه و تبادل نظر با آقای فغانی، رئیس اداره همکاری های غرب اروپا در وزارت امور خارجه

 




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 947 بار   |   دفعات چاپ: 148 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر