گزارش وبینار «تجارب موفق نگارش پروپوزال در پروژه‌های بین‌المللی»

 | تاریخ ارسال: 1400/9/20 | 
وبینار «تجارب موفق نگارش پروپوزال در پروژه‌های بین‌المللی» در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۰ از طرف مرکز مطالعات اروپای دانشگاه خوارزمی برگزار گردید.
در آغاز وبینار، خانم دکتر اکبری؛ مشاور محترم مرکز مطالعات اروپای دانشگاه خوارزمی به شرح اهداف و اهمیت برگزاری این نشست پرداختند و بر نقش مفید و مؤثر بهره‌مندی از تجارب سخنرانان در راستای نگارش پروپوزال‌هایی موفق و قابل رقابت با سایر پروپوزال‌ها در سطح بین‌المللی و به ویژه کاربرد برای برنامه‌ی افق ۲۰۲۷ اروپا تأکید نمودند و به اختصار، برنامه‌ی افق اروپا  را معرفی و اشاره نمودند که پیشتر نشست‌هایی از سوی مرکز مطالعات اروپای دانشگاه خوارزمی به منظور معرفی برنامه‌ی افق ۲۰۲۷ اروپا برگزار شده و ویدئوی ضبط شده‌ی این نشست‌ها جهت دسترسی علاقه‌مندان، بر روی وبسایت مرکز مطالعات اروپا قرار گرفته است.
در ادامه، آقای دکتر میرزازاده؛ ریاست محترم مرکز مطالعات اروپای دانشگاه خوارزمی، به معرفی مرکز مطالعات اروپا و ساختار سازمانی، اهداف و وظایف این مرکز ذیل اساسنامه‌ی آن، پرداختند. ایشان همچنین ضمن شرح برخی از فعالیت‌های انجام شده توسط این مرکز و با اعلام کشورهایی که تاکنون با مرکز مطالعات اروپا همکاری داشته‌اند و تعداد همکاران افتخاری مرکز (همکاران داخلی: ۲۵ نفر و همکاران بین‌المللی: ۲۰ نفر) یادآور شدند که این مرکز و شورای مدیران آن در نقش تسهیل‌گر برای توسعه‌ی همکاری‌ها میان محققین و سازمان‌های داخل کشور با محققین و سازمان‌های اروپایی کمک میکنند و بدین منظور راه‌اندازی میز ایران در کشورهای اروپایی از سوی مرکز مطالعات اروپا دانشگاه خوارزمی در نظر گرفته شده که به زودی فعالیت میز ایران در کشور نروژ و پس از آن در کشور فرانسه و ... آغاز  خواهد شد و در صورتی که پژوهشگران در حوزه‌های مختلف مدنظر، نیاز به بهره‌مندی از تجربیات کشوری اروپایی را داشته باشند، مدیر میز مربوطه توانمندی برقرای ارتباط بین طرفین برای تعریف فعالیت مشترک را خواهد داشت. دکتر میرزازاده در ادامه به فعالیت‌هایی که مرکز مطالعات اروپا در حال برنامه‌ریزی و کار بر روی آنهاست اشاره کرده و آمادگی مرکز، جهت معرفی تجربه‌های موفق سایر کشورها در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه‌های مشترک را اعلام نمودند و یادآور شدند که پژوهشگران و علاقه‌مندان جهت دسترسی به اطلاعات تکمیلی می‌توانند به وبسایت مرکز مطالعات اروپای دانشگاه خوارزمی مراجعه فرمایند.
در ادامه، سخنرانان محترم به شرح تجارب و بیان تمام مراحل از انتخاب موضوع اولیه و تشکیل گروه همکاری تا تدوین، نگارش و تأیید نهایی پروپوزال‌های خود در پروژه‌های بین‌المللی و نیز ارائه‌ی توصیه‌هایی به سایر پژوهشگران جهت انجام و ثبت یک پروپوزال موفق در سطح بین‌المللی پرداختند.
در پایان، سخنرانان این وبینار، ریاست و مشاور مرکز مطالعات اروپای دانشگاه خوارزمی پاسخگوی پرسش‌های حاضرین بوده و در خصوص سؤالات و مسائل مطرح شده، روشنگری نمودند.

♦ فیلم وبینار را می‌توانید در زیر مشاهده نمایید: 

۱. مشاهده بخش اول فیلم
 


۲. مشاهده بخش دوم فیلم
 
 
۳. مشاهده بخش سوم فیلم
 
 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 804 بار   |   دفعات چاپ: 160 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر