۱-۳- انقلاب خدماتی

 | تاریخ ارسال: 1400/5/8 | 

همانند روند تکامل در صنعت، بخش خدمات هم با گذار از خدمت دهی به صورت دستی (Service ۱.۰) و خدمت دهی کارا بوسیله کامپیوتر و اینترنت (Service ۲.۰) و خودخدمت دهی توسط تلفن همراه و تکنولوژی های ابری (Service ۳.۰) وارد نسل چهارم خدمت دهی (Service ۴.۰) شده است که در آن خدمات با همکاری انسان-ماشین صورت می گیرد. روند تکامل خدمات در شکل نشان داده شده است. 

 


شکل ۱-۳-۱- روند تحول خدمات


 
در نسل چهارم خدمات، نیازهای مشتری توسط فناوری‌ها و پارادایم‌های نوظهور مانند رویکرد مبتنی بر خدمات XaaS (Everything-as-a-Service) و همکاری انسان-ماشین (Human-Machine Collaborations)  که در شکل زیر نشان داده شده‌اند، پاسخ داده می شود.
 


شکل ۲-۳-۱- تکنولوژی های نسل چهارم خدمت دهی




 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 220 بار   |   دفعات چاپ: 75 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر